نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 دلیل برای خراب شدن برنامه های موبایل

با توجه به اینکه تلفن های هوشمند به یکی از لوازم زندگی روزمره همه تبدیل شده است، میلیون ها نفر اکنون برای بسیاری از کارهای روزمره کاملاً به برنامه های تلفن همراه اعتماد می کنند. خرید آنلاین، رزرو بلیط، بانک، تجارت، پرداخت قبض، تحویل ضروری – برنامه ها همه جا هستند. این امر منجر به رقابت گسترده سازندگان برنامه ها و شرکت ها برای ارائه برنامه هایی نه تنها با نقص کاربر، بلکه با تجربه استثنایی کاربر شده است.

همچنین ناگفته نماند که هیچ برنامه ای کامل نیست. از آنجا که هر برنامه از طریق انبوهی از دستگاهها با سیستم عامل منحصر به فرد استفاده می شود، برنامه ها قطعاً خراب می شوند. این خرابی ها یا اشکالات برنامه می تواند برای کاربران معمول برنامه بسیار ناامید کننده باشد. این را می توان با این واقعیت ثابت کرد که 53٪ از افراد در صورت خرابی یا مسدود شدن برنامه، برنامه را حذف نصب می کنند و 61٪ از مردم انتظار دارند برنامه ها در چهار ثانیه اول بارگیری شوند.

حتی اگر توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان نتوانند تمام خرابی های برنامه را از بین ببرند، مطمئناً می توانند تلاش کنند تا آنها را به حداقل برسانند. برای انجام این کار، آنها باید دلایل رایج خرابی برنامه ها را کاملاً روشن کنند.

  1.  آزمایش ناکافی بر روی دستگاه های تلفن همراه واقعی

آزمایش اجتناب ناپذیر است. آزمایش روی دستگاه های واقعی به نظارت بر عملکرد یک برنامه در شرایط واقعی کاربر کمک می کند. این امر منجر به شناسایی و رفع سریع اشکالات می شود. با این وجود، با توجه به چنین پایگاه کاربری کاملاً پراکنده ای برای تلفن همراه، اطمینان از پوشش تست جامع برنامه هایشان برای تیم ها می تواند چالش برانگیز باشد.

اغلب به دلیل محدودیت های بودجه، در نهایت تیم ها برنامه هایی را منتشر می کنند که کاملاً روی دستگاه ها و سیستم عامل های واقعی کاملاً آزمایش نشده اند. این ممکن است منجر به خرابی برنامه غیرمنتظره ای شود برای کاربر نهایی که از طریق دستگاه آزمایش نشده به برنامه دسترسی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   عکاسی تار دوربین گوشی موتورولا

برای تیم ها غیرممکن است که تمام دستگاه های تلفن همراه لازم را در آزمایشگاه های آزمایش تلفن همراه خود داشته باشند. استفاده از شبیه ساز یا شبیه ساز برای هر دستگاه نیز عملاً عملی نیست. در چنین شرایطی، استفاده از یک ابر واقعی دستگاه می تواند به تیم ها کمک کند تا آزمایشات جامع موبایل را روی سیستم عامل های مورد نظر انجام دهند.

  1. شرایط نامناسب شبکه

یادآوری این نکته ضروری است که دستگاه های تلفن همراه دارای پیکربندی های منحصر به فرد شبکه هستند (Edge، 2G، 3G، 4G). به عنوان مثال، ممکن است چند دستگاه از سرعت تا 4G پشتیبانی کنند و سایر دستگاه ها ممکن است از سرعت شبکه تا 3G پشتیبانی کنند.

ممکن است یک توسعه دهنده عملکرد برنامه را از طریق اتصال Wi-Fi خوب آزمایش کرده باشد، اما کاربر نهایی در تلاش است تا از این برنامه در شرایط ضعیف شبکه استفاده کند. بگذارید بگوییم یک کاربر با ورود به آسانسور تغییر اتصال شبکه از 4G به 3G یا 2G را تجربه می کند. این امر منجر به از بین رفتن بسته های شبکه می شود. در این حالت، ممکن است کاربر به دلیل تغییر در اتصال، با خرابی برنامه یا صفحه یخ زده مواجه شود.

یک راه حل برای جلوگیری از این مشکل، آزمایش رفتار برنامه در شرایط مختلف شبکه است. این کار را می توان با استفاده از یک ویژگی شبیه سازی شبکه انجام داد که به آزمایش کنندگان امکان شبیه سازی دستی شبکه های مختلف مانند 2G / 3G / 4G را می دهد. همچنین، یک روش موثر برای رسیدگی به مسئله تغییر شبکه، آگاهی دادن به کاربران در مورد تغییر موقتی شبکه و تأثیر آن بر روی برنامه است. با این کار کاربران آزرده نخواهند شد.

  1. مدیریت حافظه نامناسب

حافظه یک منبع حیاتی است، به ویژه برای سیستم عامل های تلفن همراه که RAM معمولاً محدود است. با استفاده از دستگاه های مختلف تلفن همراه که با ظرفیت های مختلف حافظه کار می کنند، توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که برنامه ها برای طیف وسیعی از دستگاه ها از حافظه کارآیی برخوردار هستند.

این مطلب را از دست ندهید   قاب عقب Moto G6 Plus

اگر در پایان برنامه ای حافظه اضافی را در پس زمینه مصرف کند، ممکن است منجر به مصرف ناکارآمد حافظه برای برنامه های دیگر شود یا در بدترین حالت ممکن یک برنامه مسدود شود.

هر برنامه دارای منابع خاصی است که برای در دسترس قرار دادن حافظه باید آزاد شود. توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که فقط اشیا مورد نیاز به موقع تخصیص یافته و آزاد می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت حافظه، می توان به اسناد رسمی مربوط به مدیریت حافظه برای Android و iOS مراجعه کرد.

  1. ماهیت چابک توسعه

روش Agile برای اکثر تیم های توسعه به استاندارد تبدیل شده است. این برنامه بر روی انتشار مکرر ویژگی های جدید یا به روزرسانی در فواصل منظم برای افزایش تجربه کاربر متمرکز است.

لازم به ذکر است که حتی سیستم عامل ها نیز در فواصل منظم ارتقا می یابند. درصورتیکه نسخه جدید سیستم عامل ناپایدار باشد یا با تنظیمات سخت افزار یا برنامه سازگار نباشد، این امر همچنین می تواند منجر به مشکلات سازگاری با برنامه های موجود شود.

در برخی موارد، سیستم عامل پایدار است اما کاربر برنامه را به روز نکرده است و در نتیجه خراب می شود. این روزها، سرویس های شخص ثالث اغلب توسط تیم های تلفن همراه برای سرعت بخشیدن به توسعه و ارائه ویژگی های اضافی استفاده می شوند. اما یکپارچه سازی این خدمات مجموعه پیچیدگی های خاص خود را دارد. در نتیجه، تیم ها باید تمام API شخص ثالث را آزمایش کنند و قبل از ادغام، محدودیت عملکردی برای هر سیستم عامل خاص (iOS، Android) را بررسی کنند.

این مطلب را از دست ندهید   بلندگوی گوشی Motorola Droid RAZR 

برای انجام این کار، تیم ها باید اطمینان حاصل کنند که برنامه های آنها از نظر سازگاری بین پلتفرم کاملاً آزمایش شده است. آزمایش برنامه ها در جدیدترین و نسخه های قدیمی سیستم عامل های Android و iOS به تیم ها کمک می کند تا اختلافات یا گلوگاه ها را شناسایی کنند.

  1. دست زدن به استثنا

برنامه ای به دلیل خروج ناگهانی از جریان برنامه، به دلیل یک استثنا بدون کنترل، خراب می شود. از آنجا که توسعه برنامه شامل برنامه نویسی پیچیده است، خطاها اجتناب ناپذیر هستند. این ممکن است به دلیل مدیریت نامناسب حافظه یا تغییر غیرمنتظره در API ها یا افت ناگهانی اتصال شبکه هنگام برقراری ارتباط باشد.

مدیریت استثنا یک روش موثر برای مدیریت چنین رفتار غیر منتظره برنامه است. در هر یک از موارد بالا، یک برنامه به درستی برنامه ریزی شده با استثناهای کاملاً مشخص، چنین عملکرد غیرمنتظره ای را جلب کرده و فعالیت کاربر را به سرعت خاتمه می دهد، در حالی که کاربر نهایی را در جریان می گذارد.

توسعه برنامه های موبایل یک دامنه گسترده است. توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان مطمئناً با خطاهایی روبرو خواهند شد، اما این یک بخش طبیعی از روند تکرار شونده است که منجر به ایجاد یک محصول بی عیب و نقص می شود. آزمایش برنامه های تلفن همراه بخشی جدایی ناپذیر از هر چرخه عمر است. توجه دقیق به نکات برجسته شده در بالا و آزمایش آن بر روی دستگاه های واقعی تفاوت چشمگیری در کیفیت برنامه ها ایجاد می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =