عدم اتصال گوشی به وای فای. اگر به Wi-Fi خود متصل هستید اما هنوز به اینترنت دسترسی ندارید، احتمالاً مشکلی در سیگنال اینترنت شما وجود دارد. اگر با استفاده از اتصال سیمی قادر به دسترسی به اینترنت نباشید، همین امر صادق است. ابتدا این راه حل ها را امتحان کنید.
راه اندازی مجدد مودم و روتر و دستگاه و عدم اتصال گوشی به وای فای
راه اندازی مجدد مودم و روتر باید اولین کاری باشد که هنگام مواجه شدن با مشکل سیگنال اینترنت انجام می دهید. این مرحله را نادیده نگیرید! این تقریباً همیشه همان چیزی است که پشتیبانی فنی از شما می خواهد که ابتدا آن را امتحان کنید، زیرا اغلب مشکل را حل می کند.
برای راهاندازی مجدد تجهیزات، کابل برق را به مدت 60 ثانیه جدا کرده و دوباره وصل کنید. راهاندازی مجدد تجهیزات چند دقیقه طول میکشد. همچنین ایده خوبی است که دستگاهی را که استفاده می کنید مجددا راه اندازی کنید.
بررسی کابل ها و سیم ها
سیم ها و کابل ها اغلب در اثر فشارهای مکرر شل می شوند یا آسیب می بینند. کابلی که اینترنت را به مودم شما تغذیه می کند یا یک کابل کواکسیال (همان چیزی که برای تلویزیون کابلی استفاده می شود)، یک کابل اترنت یا یک کابل گوشی موتورولا است. بهترین راه برای عیب یابی کابل ها این است که همه آنها را تعویض کنید، اگر موارد اضافی دارید.
در غیر این صورت، این کابل ها را هم به مودم و هم به پریز دیواری خود وصل کنید. کابل های اترنت و گوشی موتورولا باید زمانی که به طور کامل در سوکت قرار می گیرند کلیک کنند. کابل های کواکسیال باید به خوبی پیچ شوند.
همچنین آسیب دیدگی را بررسی کنید. ببینید آیا کابل به نظر پاره شده یا ممکن است توسط حیوان خانگی جویده شده باشد. کابل های اترنت و گوشی موتورولا به ویژه در معرض آسیب هستند، زیرا سیم های مسی داخل آن بسیار نازک هستند.
چه زمانی باید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید؟
قبل از تماس با ارائه دهنده خود، ایده خوبی است که برخی از عیب یابی های اساسی را امتحان کنید. راه اندازی مجدد مودم و بررسی سیم ها احتمالاً اولین چیزی است که پشتیبانی فنی از شما می خواهد. اما اگر نمی توانید به تنهایی مشکل را حل کنید، وقت آن رسیده است که برای کمک کمی با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.
اگر ISP شما با قطعی مواجه نیست، میتواند یک عیبیابی روی مودم شما اجرا کند تا ببیند آیا به درستی با شبکه ارتباط برقرار میکند یا خیر. آنها ممکن است بسیاری از مشکلات احتمالی را کشف کنند، از جمله سطح سیگنال پایین، مشکلات ثبت دستگاه، تجهیزات منسوخ (حتی اگر آن را از ISP کرایه کرده باشید)، یا یک نقص در سیستم. ممکن است فراموش کرده باشید که قبض اینترنت خود را پرداخت کنید.
اکثر ISP های بزرگ همچنین گزینه های پشتیبانی آنلاین/چت را از طریق وب سایت ها و برنامه های خود دارند، اگر ترجیح می دهید پشت گوشی موتورولا ننشینید.
اگر پس از امتحان کردن این راهحلهای رایج همچنان با مشکل مواجه هستید، به بخش عیبیابی پیشرفته ما در پایین صفحه بروید.
عیب یابی وای فای در عدم اتصال گوشی به وای فای
متوجه شده اید که مشکلی در وای فای شما وجود دارد. Wi-Fi مشکل می شود. این امواج رادیویی است که توسط روتر شما پخش می شود و تعدادی از چیزها می توانند با آن امواج تداخل داشته باشند. ابتدا این راه حل های رایج را امتحان کنید.
راه اندازی مجدد روتر
این تعمیر آنقدر کار می کند که همیشه ارزش امتحان کردن را دارد. فرآیند مانند راه اندازی مجدد مودم است: روتر یا دروازه را از برق بکشید، 60 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. راه اندازی مجدد چند دقیقه طول می کشد.
تغییر باندهای Wi-Fi
روتر شما احتمالا Wi-Fi را روی دو باند فرکانسی انتقال می دهد: 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز. سعی کنید از باند فرکانسی که روی آن هستید به دیگری سوئیچ کنید. این به شما کمک می کند از تداخل موقت جلوگیری کنید و در عین حال اتصال بین دستگاه و روتر خود را تنظیم مجدد کنید. این یک قرارداد معمول برای شبکه 5 گیگاهرتز است که یک برچسب “5G” به دنبال نام شبکه داشته باشد (یعنی “Jane’s Wi-Fi [5G]). باند 2.4 گیگاهرتز معمولاً با نام شبکه شما (به عنوان مثال “Jane’s Wi-Fi) بدون برچسب فرکانس برچسب گذاری می شود.
هر باند فرکانسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. اساساً، وای فای 5 گیگاهرتز سریعتر است، اما آنقدر دور سفر نمی کند. Wi-Fi 2.4 گیگاهرتز دورتر حرکت می کند اما کندتر از 5 گیگاهرتز است و بیشتر در معرض تداخل رادیویی است. بنابراین، اگر از روتر دور هستید، 2.4 گیگاهرتز را امتحان کنید، و اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید و در محدوده هستید، 5 گیگاهرتز را امتحان کنید.
تست وای فای در دستگاه های مختلف
اگر از لپ تاپ خود استفاده می کنید، از گوشی موتورولا یا رایانه لوحی خود استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید از طریق همان اتصال Wi-Fi آنلاین شوید. اگر به یک دستگاه متصل می شود اما به دستگاه دیگر متصل نمی شود، پس می دانید که Wi-Fi اینترنت شما خوب است و این دستگاه قطع شده است که مشکل دارد.
امتحان کابل اترنت دیگر و عدم اتصال گوشی به وای فای
اگر یک کابل اترنت یدکی دارید، آن را با کابلی که در حال حاضر به مودم و روتر شما وصل شده است تعویض کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند. کابلها برای همیشه دوام نمیآورند، و ممکن است کابل اترنت فعلیتان از بین رفته باشد و باید تعویض شود.
موقعیت دستگاه یا روتر
برای قرار دادن روتر، فاکتورهای کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از فاصله، ارتفاع و موانع. بنابراین، هنگام انتخاب یک نقطه برای روتر خود، جایی مرکزی و مرتفع نسبت به دستگاه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، تمام تلاش خود را بکنید تا از قرار دادن روتر در نزدیکی هر دستگاه الکترونیکی (به ویژه مایکروویو) یا هر سطح مخرب خودداری کنید.
امواج رادیویی Wi-Fi هر چه دورتر می روند ضعیف تر می شوند. شما می خواهید دستگاه خود را به خوبی در محدوده پخش روتر خود قرار دهید. سیگنال سنج Wi-Fi در دستگاه شما به شما کمک می کند قدرت سیگنال Wi-Fi فعلی را قضاوت کنید.
همچنین مهم است که روتر را تا حد امکان بالاتر قرار دهید. پخش سیگنال روتر یک خط مستقیم به دستگاه شما نیست. سیگنال مانند نور یک لامپ می تابد و یک گنبد از Wi-Fi ایجاد می کند. روتر بالاتر به معنای پخش گسترده تر و پوشش بهتر خانه شما است.
برخی از موانع و دستگاه ها نیز می توانند با سیگنال های Wi-Fi تداخل داشته باشند. Wi-Fi به راحتی می تواند از چوب و دیوار خشک عبور کند، اما کاشی، فلز، بتن و به خصوص آب با سیگنال های Wi-Fi تداخل می کنند. مایکروویوها، مانیتورهای کودک و گوشی موتورولاهای بیسیم نیز هنگام کار کردن، قاتل وایفای هستند.
شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مشکلات رایج گوشی موتورولا