نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت اتصال به وای فای. بسیاری از کاربران گوشی موتورولا با مشکل عجیبی روبرو هستند که در آن گوشی به شبکه وای فای متصل است اما اینترنت را نشان نمی دهد. می تواند بسیار آزاردهنده و خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که نمی دانید چه چیزی باعث این مشکل شده است. اگر در حال حاضر با این مشکل مواجه هستید، ما چند مرحله ساده برای عیب یابی اتصال WiFi داریم. در اینجا، بیایید راه‌های مختلفی را برای رفع گوشی موتورولا متصل به Wifi اما بدون مشکل اینترنت در تلفن شما بررسی کنیم.

علت اتصال به وای فای

قطع و دوباره اتصال وای فای و علت اتصال به وای فای

اولین کاری که باید انجام دهید قطع و وصل شدن مجدد به شبکه وای فای است. ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما حدود نیمی از مشکلات مربوط به Wifi در گوشی موتورولا را برطرف می کند. بنابراین، اگر تلفن شما حتی پس از داشتن یک شبکه وای فای فعال به اینترنت وصل نمی شود، کلید WiFi را خاموش و دوباره روشن کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

فراموش کردن شبکه وای فای

این راه حل فقط یک نسخه ارتقا یافته از راه حل فوق است و بیشتر اوقات کار می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شبکه وای فای را که به آن متصل هستید فراموش کنید و سپس دوباره سعی کنید به آن وصل شوید.

  1. تنظیمات > شبکه و اینترنت > وای فای را در گوشی گوشی موتورولا خود باز کنید.
  2. در اینجا، روی شبکه WiFi که با آن مشکل دارید کلیک کنید.
  3. برای فراموش کردن و قطع وای فای روی Forget and ضربه بزنید
این مطلب را از دست ندهید   راه حل برنامه مشکل ساز

اکنون دوباره به شبکه وای فای متصل شوید. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور صحیح را وارد کرده اید؛ در غیر این صورت، همچنان “Connecting, Saved” را نشان می دهد و به WiFi متصل نمی شود. اگر نمی توانید رمز عبور را به خاطر بسپارید، در اینجا نحوه مشاهده رمزهای عبور وای فای متصل شده است.

کار کردن اینترنت و علت اتصال به وای فای

همه ارائه دهندگان اینترنت دارای یک داشبورد مبتنی بر وب یا یک برنامه برای اتصال و مدیریت حساب پهنای باند بی سیم شما هستند. با ورود به داشبورد خود می توانید ببینید که آیا اتصال فعال است یا خیر. در مورد من، می توانید ببینید که سرویس و اتصال Excitel فعال است.

همچنین، می‌توانید چراغ‌های نشانگر روی روتر را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی غیرعادی است. همچنین ممکن است از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت زمان قطعی وجود داشته باشد. با خدمات مشتری ISP خود تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا خدمات آنها در منطقه شما مشکلی وجود دارد یا خیر.

بررسی تنظیمات روتر

روتر را مجددا راه اندازی کنید

ممکن است روتر شما باعث این مشکل شده باشد. راه اندازی مجدد روتر در این سناریوها کار می کند. اتصال شما با خط را تازه می کند و به طور معمول شروع به کار می کند. اما اگر اینطور نیست، ببینید آیا روتر ترافیک شبکه را در داشبورد روتر مسدود می کند یا خیر.

کنترل ترافیک را خاموش کنید

مرورگر رایانه خود را باز کنید و به داشبورد روتر بروید. به تب Advanced رفته و Traffic Control را انتخاب کنید. در صورت روشن بودن آن را غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا اینترنت روی گوشی شما شروع به کار می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل عدم اتصال گوشی به وای فای

روتر را ریست کنید

گزینه دیگر تنظیم مجدد روتر است. با انجام این کار، تمام تنظیمات و پیکربندی های موجود بازنشانی می شود و با پیش فرض های کارخانه شروع می شود. معمولاً روترها دارای یک سوراخ تنظیم مجدد هستند که در آن می توانید یک ابزار اجکتور سیم کارت را برای راه اندازی مجدد وارد کنید.

اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، دفترچه راهنمای کاربر همراه روتر را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید وارد داشبورد یا برنامه روتر شوید، به بخش System یا Configuration بروید و گزینه Reset را انتخاب کنید.

سیستم عامل روتر را به روز کنید

آیا به روز رسانی سیستم عامل برای روتر WiFi شما موجود است؟ اگر بله، وارد داشبورد وای فای خود شوید و اجازه به روز رسانی نرم افزار را بدهید. انجام این کار ممکن است مشکلات اتصال و عملکرد خاص روتر یا اشکالات شناسایی شده توسط سازنده را برطرف کند.

تغییر سرور DNS و علت اتصال به وای فای

سرورهای DNS به ترجمه پیوندهای وب سایت به آدرس های IP کمک می کنند. اگر اینترنت با وجود اتصال به وای فای روی تلفن گوشی موتورولای شما کار نمی کند، ممکن است مشکل از سرور دامنه ارائه دهنده خدمات اینترنت شما باشد.

همانطور که در زیر نشان داده شده است، می توانید برای رفع آن به سرور DNS دیگری تغییر دهید.

به Google DNS بروید

  1. تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  2. به شبکه و اینترنت بروید.
  3. در اینجا، روی Private DNS کلیک کنید.
  4. نام میزبان ارائه دهنده DNS را از Automatic به Private DNS تغییر دهید.
  5. سپس در قسمت hostname dns.google را وارد کنید. روی ذخیره ضربه بزنید.
این مطلب را از دست ندهید   صفحه دکمه Motorola Moto Z2 Force

به Cloudflare DNS بروید

همچنین، می‌توانید با وارد کردن one.one.one.one یا 1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com به DNS Cloudflare بروید. همچنین می توانید از برنامه Cloudflare برای فعال کردن آن استفاده کنید:

  1. برنامه 1.1.1.1 را از فروشگاه Google Play یا App Store نصب کنید.
  2. برنامه را باز کنید و شرایط و ضوابط را بپذیرید.
  3. روی Menu ضربه بزنید و 1.1.1.1 را انتخاب کنید.
  4. سپس، به عقب برگردید و ضامن را فعال کنید.

تنظیمات DNS را برای WiFi تغییر دهید

تغییر DNS با استفاده از روش های بالا برای WiFi نیز لغو می شود. با این حال، شما این گزینه را دارید که DNS را در تنظیمات WiFi به طور جداگانه تغییر دهید. این می‌تواند وای‌فای متصل شده اما پیام اتصال به اینترنت را برطرف کند. برای انجام این کار:

  1. به تنظیمات WiFi بروید و روی نام WiFi ضربه بزنید.
  2. Editیا Modify Network را فشار دهید. تنظیمات IP را به Static تغییر دهید.
  3. اکنون می توانید یک آدرس DNS سفارشی در DNS1 و DNS2 وارد کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: خاموش شدن دائمی گوشی موتورولا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 13 =