کار نکردن اینترنت گوشی. اگر ترجیح می دهید عیب یابی را نادیده بگیرید و فقط اقدام به تعمیر نمایید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید. در اینجا تمام اصلاحات اینترنتی ما در یک لیست ساده آورده شده است.
راه اندازی مجدد تجهیزات و کار نکردن اینترنت گوشی
برای راهاندازی مجدد مودم و روتر یا دروازه، کابل برق را جدا کرده و 60 ثانیه صبر کنید تا دوباره آن را وصل کنید. راهاندازی مجدد چند دقیقه طول میکشد. دستگاه خود را نیز ریستارت کنید.
اتصال با کابل اترنت
اتصال از طریق اترنت مشکلات شبکه Wi-Fi شما را برطرف می کند. اگر می توانید از طریق اترنت آنلاین شوید، چیزی در وای فای شما تداخل دارد. این راه حل بلافاصله شما را آنلاین می کند و سپس می توانید از بخش عیب یابی Wi-Fi ما برای رفع مشکل استفاده کنید.
3 بررسی قطعی اینترنت
ممکن است اینترنت در منطقه شما قطع باشد. می توانید از سایتی مانند downdetector.com استفاده کنید تا ببینید آیا شخص دیگری در منطقه شما مشکل اتصال دارد یا خیر. بسیاری از ISP ها همچنین از طریق وب سایت ها و برنامه های خود هشدارهای قطعی دارند. البته، همیشه میتوانید با ISP خود تماس بگیرید تا از قطعی بودن آن مطلع شوید.
استفاده از دستگاه دیگری و کار نکردن اینترنت گوشی
ببینید آیا میتوانید در دستگاه دیگری اتصال برقرار کنید. ممکن است دستگاهی که استفاده می کنید به درستی به روتر شما متصل نباشد.
بررسی سیم ها و کابل های
کابل ها و سیم های شما ممکن است شل یا آسیب دیده باشند. کابل های کواکسیال باید به خوبی پیچ شوند و کابل های تلفن و اترنت باید به طور کامل به سوکت ها وارد شوند. در حالی که در آن هستید، به دنبال نشانه هایی از آسیب به شکل پیچ خوردگی، پیچش سخت، تنش بیش از حد، حتی آثار جویدن از حیوانات خانگی باشید.
همچنین می توانید سعی کنید فقط تمام کابل ها را در صورت داشتن وسایل اضافی تعویض کنید. خطوط مسی داخل کابل یا کانکتورها ممکن است بدون هیچ گونه نشانه آشکار آسیبی قطع شده باشند.
ممکن است چیزی در سیستم عامل رایانه شما اشتباه باشد. هم کامپیوترهای مک و هم کامپیوترهای شخصی دارای عیب یاب هایی در سیستم عامل خود هستند که می توانند مشکل را برای شما حل کنند. اگر به کمک نیاز دارید، دستورالعملهای ما را در مورد استفاده از عیبیاب رایانه خود ببینید.
تغییر موقعیت روتر و دروازه
محل قرارگیری روتر شما می تواند پوشش وای فای خانه شما را ایجاد یا خراب کند. نکات کلیدی که هنگام انتخاب مکان باید به خاطر بسپارید ارتفاع، فاصله و موانع است. روتر خود را بالا ببرید تا منطقه تحت پوشش وسیع تری فراهم شود. یک مکان مرکزی را انتخاب کنید تا خانه خود را تا حد امکان به طور کامل پوشش دهد. در نهایت، مراقب موانعی مانند فلز، کاشی، بتن و آب باشید که میتوانند سیگنالهای Wi-Fi را مختل کنند.
از طرف دیگر، می توانید سعی کنید دستگاه خود را به مسیریاب خود نزدیکتر کنید – جایی با دید واضح برای جلوگیری از موانع. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ما در مورد قرار دادن روتر مراجعه کنید.
به روز رسانی سیستم عامل تلفن همراه
بدیهی است که برای به روز رسانی سیستم عامل، سیستم عامل سیستم و نرم افزار شبکه خود به دسترسی به اینترنت نیاز دارید. برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد از تلفن همراه خود به عنوان یک نقطه اتصال Wi-Fi استفاده کنید، به دنبال یک نقطه اتصال Wi-Fi عمومی باشید، یا به اتصال اینترنت یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بروید.
مهم است که سیستم عامل و برنامه های موجود در دستگاه های خود را به روز نگه دارید. بهویژه مراقب بهروزرسانیهای سیستمعامل، بهروزرسانیهای میانافزار (بهویژه بهروزرسانیهای آداپتور شبکه و بیسیم)، و بهروزرسانیهای برنامههای آنتیویروس باشید.
استفاده از دستگاه جدید ممکن است از یک مودم، روتر یا دروازه منسوخ استفاده کنید – حتی اگر تجهیزات خود را از ISP خود اجاره کنید. اگر تجهیزات منسوخ را اجاره می کنید، ارائه دهنده معمولاً به شما اطلاع می دهد، اما نادیده گرفتن این هشدار آسان است.
مطمئن شوید که مودم شما از پروتکل DOCSIS 3.0 یا جدیدتر (برای اینترنت کابلی) پشتیبانی می کند. روتر و دستگاه شما باید از استاندارد بی سیم Wi-Fi 5 یا جدیدتر پشتیبانی کند. سیستم عامل تجهیزات شما معمولاً به طور خودکار توسط ISP به روز می شود.
بررسی سطح سیگنال مودم و کار نکردن اینترنت گوشی
سیگنال از ISP شما به مودم شما باید بالاتر از یک آستانه قدرت خاص باشد تا به درستی کار کند. سیگنال کم به مودم می تواند به راحتی منجر به اتصال اینترنت کند یا کاملاً قطع شود.
قبلاً فقط یک تکنسین پهنای باند با یک متر گران قیمت میتوانست قدرت سیگنال شما را بگوید، اما اکنون، بسیاری از روترها و حتی برخی از برنامههای ISP به شما سیگنال خواندن میدهند. همچنین می توانید با ISP خود تماس بگیرید تا یک عیب یابی روی مودم خود اجرا کنید. اگر قدرت سیگنال مودمتان پایین است، احتمالاً به یک تکنسین نیاز دارید تا مشکل را تعمیر کند.
ISP شما می تواند به شما در تشخیص مشکلات اتصال با اجرای یک عیب یابی بر روی تجهیزات خود کمک کند. خدمات مشتری می تواند انواع مشکلات را از طریق تلفن یا از طریق پشتیبانی چت پیدا و حل کند. مطمئنا ارزش امتحان کردن را دارد. اگر مشکل شما از طریق تلفن حل نمی شود، می توانید یک قرار ملاقات با یک تکنسین تنظیم کنید، فقط در صورتی که خودتان نتوانید مشکل را برطرف کنید.
خاموش کردن نرم افزار آنتی ویروس
این چیزی نیست که ما به راحتی توصیه کنیم، اما می تواند این کار را انجام دهد. خاموش کردن نرم افزار آنتی ویروس سیستم شما را در برابر نرم افزارهای مخرب و حملات سایبری آسیب پذیرتر می کند. با این حال، نرم افزار آنتی ویروس شما پیوند اصلی بین دستگاه شما و اینترنت است. امکان وجود یک مسئله در اینجا اغلب پس از اتمام دلایل احتمالی ارزش بررسی دارد.
اگر میتوانید پس از غیرفعال کردن نرمافزار آنتیویروس خود آنلاین شوید، توصیه میکنیم آن را دوباره روشن کنید و با تیم پشتیبانی فنی نرمافزار آنتیویروس خود تماس بگیرید یا بلافاصله قبل از مرور وب بدون محافظت، نرمافزار را جایگزین کنید.
بازنشانی تجهیزات خود به تنظیمات کارخانه
تنظیم مجدد مودم و روتر یا دروازه، همه تنظیمات را به پیش فرض کارخانه برمی گرداند. مهمترین چیزی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که رمزهای عبور و شبکه های شما همه پاک می شوند. شما باید نام و رمز عبور شبکه خود را بازنشانی کنید و همه دستگاه های خود را دوباره وصل کنید.
علاوه بر این، اعتبار ورود به سیستم مورد استفاده برای دسترسی و تغییر تنظیمات تجهیزات شما نیز به نام کاربری و رمز عبور پیشفرض (معمولاً روی برچسبی که به تجهیزات چاپ میشود) برمیگردد. این با نام و رمز عبور Wi-Fi شما متفاوت است. اگر اعتبار ورود پیشفرض تجهیزات خود را نمیدانید، باید قبل از انجام این مرحله با سازنده تجهیزات یا ISP (برای تجهیزات اجارهای) تماس بگیرید. در غیر این صورت ممکن است کاملاً قفل شوید.
فعال بودن یک آدرس IP
این احتمال وجود دارد که رایانه شما در پیکربندی یک آدرس IP معتبر مشکل داشته باشد. رایانه شما برای دسترسی به اینترنت به یک IP منحصربهفرد نیاز دارد، اما اگر به چندین دستگاه یک IP اختصاص داده شود یا چیزی مانع از اختصاص یک IP به رایانه شما شده باشد، نمیتوانید آنلاین شوید. این یک مشکل معمولی نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد – به خصوص اگر چندین روتر در یک شبکه خانگی داشته باشید.
بازنشانی تنظیمات شبکه شما شبیه به تنظیم مجدد تجهیزات شما است. تنظیمات شبکه رایانه شما به پیشفرض کارخانه باز میگردد و باید اطلاعات شبکه خود را دوباره وارد کنید.
پیشنهاد مطالعه: علت روشن نشدن گوشی موتورولا