چگونه می توان Motorola Moto X4 مشکل فروشگاه Play را عیب یابی کرد؟
برنامه های مکرر یا خرابی های سیستم، تأخیرها و راه اندازی مجدد تصادفی، شاخص های رایج مشکلات عملکردی هستند که به دلیل حافظه ناکافی در دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شوند. گفته شد، دستگاه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید فضای ذخیره سازی کم نیست.
اگر فضای ذخیره سازی موجود کمتر از 1 گیگابایت باشد، به احتمال زیاد این مسئله باعث می شود برنامه ها یا سیستم تلفنی شما فعال شده و مشکل را برطرف کنند، باید فضای خالی داشته باشید. جدا از حافظه داخلی، همچنین بررسی کنید که تاریخ و ساعت تلفن شما به درستی تنظیم شده است.
اگر تاریخ و ساعت در تلفن شما به درستی تنظیم نشده باشد، سرورهای Google برای همگام سازی با دستگاه شما مشکل دارند و در نهایت باعث می شوند برنامه Play Store سرکش شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که تلفن شما می تواند به اینترنت متصل شود و اتصال ثابت است. دسترسی متناوب یا عدم دسترسی به اینترنت نیز می تواند دلیل اصلی کار نکردن Google Play مطابق هدف باشد.
اگر برنامه Play Store همچنان فعال است، سعی کنید با این روش های بعدی برنامه را عیب یابی کنید.
راه حل اول: راه اندازی مجدد
Google Play را مجبور کرده و سپس Moto X4 خود را مجدداً راه اندازی مجدد کنید / مجدداً تنظیم کنید.
برنامه ها تمایل به عملکرد دارند وقتی که مدت زمان طولانی در پس زمینه کار می کنند. اگر قبلاً از فروشگاه Play استفاده کرده اید و آن را نبسته اید، احتمالاً خراب است و بنابراین نمی تواند پایدار کار کند یا کار کند. در این حالت، سعی کنید Play Store را به زور و با این مراحل ببندید:
- برنامه تنظیمات را باز کنید.
- روی دستگاه ضربه بزنید.
- برنامه ها را انتخاب کنید.
- به Google Play Store بروید و آن را انتخاب کنید.
- برای تأیید روی Force Stop ضربه بزنید سپس روی OK ضربه بزنید با این کار اطمینان حاصل کنید که برنامه در پس زمینه اجرا نمی شود.
پس از مجبور کردن برنامه Play Store برای بسته شدن، با این مراحل نرم افزار Moto X4 خود را مجدداً تنظیم کنید:
- دکمه روشن / خاموش را برای حدود 10 تا 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
- با راه اندازی مجدد تلفن، دکمه را رها کنید و توالی راه اندازی را پشت سر بگذارید.
انجام یک بازنشانی نرم می تواند به رفع اشکالات تصادفی برنامه ناشی از خطاهای جزئی نرم افزاری در تلفن کمک کند. همچنین حافظه پنهان را از حافظه داخلی می ریزد و سیستم عامل تلفن را برای عملکرد روانتر و سریعتر تازه می کند.
راه حل دوم: حذف حافظه پنهان
حافظه پنهان برنامه را پاک کنید و در صورت لزوم، داده های فروشگاه Play را پاک کنید. اشتباه در پرونده های ذخیره شده در حافظه برنامه می تواند باعث بی نظمی یا بی ثباتی برنامه شود. برای اطمینان از اینکه Play Store مشکلی برای شما ایجاد نمی کند، این مراحل را برای پاک کردن حافظه پنهان و داده ها از برنامه دنبال کنید:
- برنامه تنظیمات را باز کنید.
- روی برنامه ها و اعلان ها ضربه بزنید سپس روی مشاهده همه برنامه ها ضربه بزنید.
- به Google Play Store بروید و روی آن ضربه بزنید.
- روی ذخیره سازی ضربه بزنید.
- برای پاک کردن حافظه پنهان از برنامه، گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
- اگر پاک کردن حافظه پنهان کمکی نمی کند، سپس روی پاک کردن داده ضربه بزنید تا تمام داده های موقتی از برنامه پاک شود.
پس از پاک کردن حافظه پنهان و داده ها از فروشگاه Play، برنامه را دوباره راه اندازی کنید و سپس سعی کنید ببینید آیا مشکل از قبل برطرف شده است. پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در سرویس های Google Play نیز می تواند کمک کند زیرا هر دو برنامه به هم مرتبط هستند. این بدان معنی است که حافظه پنهان اشتباه یا داده های موقتی از خدمات Google Play همچنین می تواند بر روی برنامه Play Store تأثیر بگذارد. برای پاک کردن این مسئله، این مراحل را برای پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در برنامه خدمات Google Play Moto X4 دنبال کنید:
- برای باز کردن تنظیمات ضربه بزنید، سپس برنامه ها را انتخاب کنید.
- روی نماد بیشتر (سه نقطه عمودی) ضربه بزنید و سپس Show system را انتخاب کنید.
- به سرویسهای Google Play بروید و روی آن ضربه بزنید.
- روی ذخیره سازی ضربه بزنید.
- سپس روی Clear Cache ضربه بزنید.
- در صورت لزوم، روی Manage Space ضربه بزنید و سپس گزینه Clear all Data را انتخاب کنید.
برنامه Play Store را باز کنید و سپس ببینید آیا این بار دیگر در حال کار با ثبات است.
راه حل سوم: حذف و نصب مجدد
حذف نصب کنید و سپس به روزرسانی های Play Store را دوباره نصب کنید. همچنین مواردی وجود دارد که مقصر بروزرسانی های بد هستند. در حالی که به روزرسانی برنامه برای اهداف خوب در نظر گرفته شده است، اما مواردی وجود دارد که به نتیجه بدی منجر می شوند. اغلب اوقات، با حذف نصب و سپس نصب مجدد به روزرسانی، می توان چنین مواردی را برطرف کرد. بنابراین این مراحل را برای حذف نصب و سپس نصب مجدد به روزرسانی های برنامه Play Store در Moto X4 خود دنبال کنید:
- روی تنظیمات ضربه بزنید.
- به برنامه ها بروید.
- روی فروشگاه Google Play ضربه بزنید.
- روی نماد بیشتر در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
- سپس حذف نصب به روزرسانی ها را انتخاب کنید.
- اگر از شما خواسته شد برنامه Play Store را به نسخه کارخانه خود تغییر دهید، برای تأیید روی تأیید ضربه بزنید.
- وقتی روند کار تمام شد، برنامه فروشگاه Google Play را باز کنید و سپس ببینید که چگونه کار می کند.
راه حل چهارم: بروزرسانی
نرم افزار تلفن را به آخرین نسخه به روز کنید. نصب آخرین نسخه Android می تواند به برنامه ها از جمله فروشگاه Google Play به درستی کار کند. اگر هنوز نرم افزار Moto X4 خود را به روز نکرده اید، می توانید با استفاده از این مراحل به روزرسانی موجود را بررسی کنید:
- برنامه تنظیمات را باز کنید.
- درباره تلفن بروید و روی آن ضربه بزنید.
- روی به روزرسانی های سیستم ضربه بزنید.
به دستگاه خود اجازه دهید برای به روزرسانی جدید جستجو کند. اگر به روزرسانی در دسترس است، باید اعلان به روزرسانی را مشاهده کنید. اطلاعات را بخوانید تا بدانید چه به روزرسانی ارائه می دهد. سپس برای بارگیری و نصب به روزرسانی جدید روی دستگاه خود، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
دستگاه شما باید به اینترنت متصل باشد، حداقل 50٪ باتری دارد و فضای حافظه زیادی برای فایل به روزرسانی اختصاص داده شده است.