نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مشکلات اینترنت. زمانی که اینترنت شما کار نمی کند بسیار خسته کننده است. چه به Wi-Fi متصل باشید، اما به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا با اتصال اترنت سیمی مشکل داشته باشید، سریع‌ترین روش‌ها را برای شناسایی مشکل و آنلاین شدن مجدد به شما نشان می‌دهیم. اما ابتدا، ما شدیداً توصیه می‌کنیم همین حالا متوقف شوید و مودم و روتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید (دستورالعمل‌ها بعداً در این صفحه ارائه می‌شوند). در این صفحه، ابتدا به شما کمک می کنیم تشخیص دهید که آیا مشکل سیگنال اینترنت دارید یا مشکلی در وای فای خود دارید.

عیب یابی مشکلات اینترنت

مشکل از سیگنال اینترنت شماست یا وای فای و عیب یابی مشکلات اینترنت

می‌توانید مشکل سیگنال اینترنت را از یک مشکل Wi-Fi با چند مرحله عیب‌یابی کلیدی تشخیص دهید. مشکلات سیگنال اینترنت نسبت به مشکلات Wi-Fi راه‌حل‌های متفاوتی دارند—بنابراین، مهم است که بدانید با کدام یک سر و کار دارید تا در اسرع وقت دوباره آنلاین شوید.

بررسی چراغ های تجهیزات

تقریباً همه مودم ها و روترها دارای چراغ وضعیت LED هستند. شما همچنین ممکن است یک واحد ترکیبی داشته باشید که یک مودم/روتر همه کاره است (به آن دروازه نیز می گویند). در هر صورت، چراغ های وضعیت LED روی تجهیزات شما برای تشخیص سریع مشکلات شبکه بسیار مفید هستند.

بررسی چراغ سیگنال اینترنت

چراغ اتصال به اینترنت روی مودم شما است و معمولاً دارای برچسب WAN، اینترنت یا با نماد کره زمین است و اگر نور (معمولاً سفید یا سبز) ثابت باشد، می‌توانید بگویید اینترنت روشن است.

اگر چراغ قرمز است یا اصلا روشن نیست، مشکل سیگنال اینترنت دارید زیرا مودم شما با موفقیت به اینترنت وصل نمی شود. اگر این شما هستید، به بخش عیب‌یابی سیگنال اینترنت ما بروید.

این مطلب را از دست ندهید   طول عمر باتری گوشی

بررسی چراغ وای فای و عیب یابی مشکلات اینترنت

اگر یک واحد ترکیبی مودم/روتر دارید، چراغ(های) وای فای روی روتر شما یا جایی زیر چراغ اتصال اینترنت خواهد بود. برچسب‌های چراغ‌های Wi-Fi متفاوت است، اما معمولاً «2.4G» و «5G»، «WLAN» یا «Wireless» نوشته می‌شود. این چراغ ها باید روشن باشند و معمولا چشمک می زنند. اگر چراغ(های) Wi-Fi خاموش یا قرمز باشد، روتر شما سیگنالی پخش نمی کند. برای شروع عیب یابی به بخش عیب یابی Wi-Fi بروید.

استفاده از کابل اترنت برای آزمایش اتصال

اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، سعی کنید رایانه خود را مستقیماً با کابل اترنت به روتر خود وصل کنید. این روش آزمایش شده و واقعی برای متمایز کردن مشکلات سیگنال از مشکلات Wi-Fi است. کابل اترنت را به پورت رایانه خود وصل کنید و سر دیگر آن را به یکی از درگاه های LAN روتر خود وصل کنید (این پورت ها معمولاً زرد هستند). اتصال مستقیم کامپیوتر به تک پورت مودم، اقدامات امنیتی ضروری تعبیه شده در روتر را دور می زند. شما باید به یک روتر یا واحد ترکیبی مودم/روتر متصل شوید تا به صورت آنلاین محافظت شود.

اگر وقتی از اتصال سیمی اترنت استفاده می کنید، اینترنت شما باز می گردد، پس مشکل Wi-Fi دارید. به بخش عیب یابی Wi-Fi ما ادامه دهید. اگر هنوز اینترنت ندارید، مشکل به احتمال زیاد بزرگتر از وای فای شماست، اما ممکن است همچنان فقط دستگاه شما باشد. سعی کنید از دستگاه دیگری به وب دسترسی داشته باشید. اگر هنوز نمی توانید آنلاین شوید، برای حل مشکل به بخش عیب یابی سیگنال اینترنت ما بروید.

این مطلب را از دست ندهید   روش های خشک کردن گوشی موتورولا

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مشکلات رایج گوشی موتورولا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =