داده های گوشی موتورولا/ تعجب می کنید که چرا داده های تلفن همراه شما اینقدر کند است؟ کار با اتصال داده آهسته در تلفن شما بسیار خسته کننده است. در بیشتر موارد، اتصال داده آهسته فقط موقتی است و ناشی از ازدحام موقعیت یا شبکه است. در مواقع دیگر، ممکن است برای ساعت ها یا حتی روزها باقی بماند. قبل از اینکه با پشتیبانی فنی شرکت مخابراتی تلفن همراه خود تماس بگیرید، ابتدا این مراحل ساده را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکلات کند داده تلفن همراه شما را برطرف می کند یا خیر.
تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید
این یک راه حل کلیشه ای به نظر می رسد، اما اغلب کار می کند. راه اندازی مجدد تلفن باید سرعت پایین داده سلولی را برطرف کند، به خصوص اگر مدتی است آن را خاموش نکرده باشید. اگر عجله دارید، می توانید ابتدا گوشی موتورولا خود را در حالت هواپیما قرار دهید. اما راه اندازی مجدد کامل همیشه ایده خوبی است.
راه اندازی مجدد گوشی موتورولا ساده است. این مراحل را برای دستگاه خود دنبال کنید:
برای اکثر گوشی موتورولا های اندرویدی، فقط باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه های روشن/خاموش روی صفحه ظاهر شوند، سپس روی Restart ضربه بزنید. اگر Restart را نمیبینید، خاموش کردن را انتخاب کنید، سپس دوباره پاور را نگه دارید تا تلفنتان پشتیبانگیری شود.
مهم نیست دستگاه شما، بهتر است قبل از روشن کردن مجدد، چند دقیقه گوشی موتورولا خود را خاموش بگذارید.
به مکان دیگری بروید
بسیاری از عوامل فیزیکی می توانند منجر به کندی LTE یا سایر خدمات تلفن همراه شوند. اینها شامل آب و هوا، ازدحام شبکه و حتی فعالیت خورشیدی است. اما مهمترین آنها جغرافیا و ساختمان ها هستند.
اگر در یک منطقه دور افتاده هستید، یا موانع طبیعی زیادی در اطراف شما وجود دارد (مانند تپه ها، کوه ها و دره ها)، احتمالا سیگنال ضعیفی را تجربه خواهید کرد. اگر منظره اطراف شما با یکی از این افراطها مطابقت دارد، سعی کنید به مکان همسطحتری بروید.
در داخل ساختمان ها هم همینطور است. ممکن است در وسط یک منطقه شهری پرجمعیت با نوارهای کامل در دستگاه خود باشید، سپس تعجب کنید که چرا وقتی وارد ساختارهای خاصی می شوید، داده های شما اینقدر کند می شود. قرار گرفتن در زیر زمین یا احاطه شدن توسط بتن در ساختاری مانند زیرزمین، می تواند بر سیگنال داده شما تأثیر منفی بگذارد.
اگر مشکل سرعت داده دارید که فقط از یک مکان خاص شروع شده است، سعی کنید به جای دیگری بروید. ممکن است لازم باشد ساختمانی را که در آن هستید ترک کنید یا چند مایل دورتر رانندگی کنید. اگرچه این ممکن است راحت نباشد، اما راه خوبی برای عیب یابی مشکل سرعت شما است.
این مرحله احتمالاً چیزی است که پشتیبانی فنی از شما میخواهد که اگر برای کمک تماس بگیرید، انجام دهید. متأسفانه، فناوری شبکه فعلی پوشش کاملی را در همه مناطق ارائه نمی دهد، بنابراین مکان هنوز یک عامل مهم است.
به روز رسانی و غیر فعال کردن شبکه های سنگین برنامه
گاهی اوقات یک برنامه مشکل ساز می تواند با قطع اتصال داده شما و در نتیجه کاهش سرعت آن با باقی گذاشتن پهنای باند کمتر برای برنامه های دیگر، مشکلاتی ایجاد کند. در چنین حالتی، باید کمی بررسی کنید تا ببینید چه چیزی، در صورت وجود چیزی، به پهنای باند شما می خورد. اگر مشکلی وجود دارد، میتوانید دسترسی برنامه به اتصال داده تلفن همراه خود را غیرفعال کنید یا آن را حذف نصب کنید.
در Android، این مورد را در تنظیمات > شبکه و اینترنت > شبکه تلفن همراه > مصرف داده برنامه پیدا خواهید کرد. روی یک برنامه ضربه بزنید، سپس نوار لغزنده داده پسزمینه را خاموش کنید تا از استفاده آن برنامه در پسزمینه جلوگیری شود.
همچنین باید بهروزرسانیهای برنامه را بررسی کنید. توسعهدهندگان اپلیکیشنها بهروزرسانیهایی را برای رفع اشکالها همیشه منتشر میکنند، که میتواند شامل اصلاحاتی برای عملکرد کند شبکه یا استفاده بیش از حد از پهنای باند باشد.
Data Saver یا Low Data Mode را غیرفعال کنید
اندروید دارای حالت هایی هستند که برای کاهش مصرف داده شما طراحی شده اند. اگر حجم داده محدودی دارید، اینها مفید هستند، اما اگر به طور تصادفی آنها را فعال کنید، می توانند به نظر برسد که اتصال تلفن همراه شما کند است. سعی کنید این حالت ها را غیرفعال کنید تا ببینید آیا همه چیز سریع تر است یا خیر.
در اندروید، به تنظیمات > شبکه و اینترنت > ذخیره داده بروید. اگر آیفون دارید، تنظیمات مشابهی به نام Low Data Mode را در زیر Settings > Cellular > Cellular Data Options پیدا خواهید کرد.
اگر نگران مقدار داده ای هستید که استفاده می کنید، مطمئن شوید که پس از مدتی دوباره آن ها را روشن کنید. باید بتوانید تشخیص دهید که آیا این تنظیم داده های تلفن همراه شما را کندتر می کند یا خیر. چند گوشه را برش میدهد، مانند بارگیری نشدن تصاویر تا زمانی که روی آنها ضربه بزنید، یا همگامسازی پسزمینه را تا زمانی که یک برنامه را باز نکنید، متوقف میکند.
Cap Data خود را به خاطر بسپارید
به یاد داشته باشید که شما احتمالاً یک درپوش داده تلفن همراه از چند تا چند ده گیگابایت دارید. اگر از آن سقف عبور کنید، شرکت مخابراتی تلفن همراه شما معمولاً اتصال شما را کند می کند (به جای اضافه هزینه های گران).
حتی آنهایی که برنامههای به اصطلاح «نامحدود» دارند، معمولاً در زمانهای شلوغی شبکه، به ویژه پس از رسیدن به یک حد معین، درگیری یا «از اولویتبندی» را تجربه میکنند. ممکن است این دلیل زمانی باشد که دادههای تلفن همراه کند را تجربه میکنید. اگر تخصیص خود را تمام کرده اید، یا باید منتظر بمانید تا چرخه صورتحساب شما تنظیم مجدد شود یا داده های پرسرعت اضافی خریداری کنید.
این ایده خوبی است که قبل از اینکه شرکت مخابراتی شما را به سرعت اتصال بسیار پایینتری کاهش دهد، بدانید چه مقدار داده میتوانید استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، حساب خود را از طریق برنامه تلفن همراه یا وب سایت شرکت بررسی کنید. سپس، اگر نیاز به کاهش مصرف داده دارید، از نکات ما برای کاهش مصرف داده تلفن همراه خود استفاده کنید.
از VPN خود جدا شوید
VPN ها می توانند حریم خصوصی بیشتری را فراهم کنند و به شما امکان می دهند محدودیت های جغرافیایی را دور بزنید، اما متصل ماندن به VPN همچنین می تواند سرعت تلفن همراه شما را کاهش دهد. بنابراین، اگر تلفن شما به VPN متصل است و باید داده های خود را سریعتر کنید، ابتدا سعی کنید از VPN جدا شوید.
به احتمال زیاد، به محض قطع اتصال، متوجه بهبودی فوری خواهید شد. اگر مشکل را برطرف کرد، میتوانید سرعت VPN خود را با اتصال مجدد به آن بهبود بخشید.
هنوز از VPN استفاده نمی کنید؟ ما ExpressVPN را به شدت توصیه می کنیم زیرا موثر و معتبر است. اما اگر آن را خیلی گران میدانید، CyberGhost یک گزینه آگاهانه از ارزش است.