7 راه حل برای تلفنی که مرتباً راه اندازی یا خراب می شود
وابستگی به تلفن های هوشمند می تواند ناامیدی و ناامیدی فوق العاده ای را در هنگام عدم عملکرد آنها ایجاد کند. با توجه به وجود بیش از 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال، شنیدن داستان های گاه به گاه در مورد مشکلات آزار دهنده جای تعجب ندارد.
البته، گزارش هایی در مورد اشکالات آزار دهنده برنامه شخص ثالث، گرم شدن بیش از حد باتری یا عملکرد کند وجود دارد. اگرچه این مشکلات معمولاً ساده حل می شوند، خراب شدن و راه اندازی مجدد مجدد یک Android باعث می شود کاربر بدتر شود و دستگاه از آن کم استفاده کند و یا هیچ استفاده ای نداشته باشد.
علت به وجود امدن خرابی
به دلایل زیادی از جمله برنامه های مضر، مشکلات سخت افزاری، مشکل داده های حافظه پنهان، یا یک سیستم خراب، ممکن است Android خود را بارها خراب کرده و دوباره راه اندازی کنید. متأسفانه، این مشکل بسیار ناامیدکننده یک شکایت نسبتاً رایج است. خبر خوب این است که همه امیدها از بین نمی رود، زیرا راه حل های مختلف می تواند به شما کمک کند تا Android شما دوباره راه اندازی شود.
در اینجا هفت راه حلی وجود دارد که می توانید اعمال کنید. (توجه: بسته به مدل دستگاه و سیستم عامل (سیستم عامل) ممکن است دستورالعمل ها متفاوت باشد.)
-
مطمئن شوید سیستم عامل Android شما به روز است
لازم است جدیدترین به روزرسانی سیستم عامل را بارگیری و نصب کنید تا دستگاه شما در بهترین حالت ممکن کار کند.
بله، به روزرسانی Android شما می تواند ناخوشایند باشد زیرا باعث می شود تلفن در حین کار از کار بیفتد. به روزرسانی همچنان بهبودهایی را به همراه خواهد داشت، ویژگی های جدیدی را به شما معرفی می کند و از شما در برابر آخرین تهدیدات امنیتی محافظت می کند. وقتی صحبت از خراب شدن و راه اندازی مجدد دستگاه تلفن همراه شما می شود، ممکن است به روزرسانی سیستم عامل تمام نیاز باشد.
مطمئن نیستید که چگونه به روزرسانی های سیستم را بررسی و نصب کنید؟ این مراحل ساده را دنبال کنید:
تنظیمات Android خود را باز کنید، به پایین پیمایش کنید و روی Advanced> System updates کلیک کنید. در اینجا، می توانید به روزرسانی ها را بررسی کنید، سابقه به روزرسانی دستگاه خود را مشاهده کنید و در صورت لزوم از دستیار ارتقا Up نرم افزار استفاده کنید.
-
فضای ذخیره سازی را بررسی کرده و در صورت نیاز فضای خالی را پاک کنید
اگر اندروید شما به روز است، ممکن است بخواهید فضای ذخیره سازی را پر کنید یا اگر فضای آن پر یا تقریباً پر است، فضای کمی را پاک کنید. هر چیزی که کمتر از 10٪ فضای خالی داشته باشد نیاز به پاکسازی دارد. حذف پرونده های غیرضروری و داده های ذخیره شده به شما اطمینان می دهد که دستگاه شما به درستی کار می کند.
تنظیمات را باز کنید و روی Storage ضربه بزنید. در اینجا، می توانید فضای موجود و تقسیم بندی برای هر دسته، مانند برنامه ها، تصاویر، فیلم ها، صدا و بارگیری ها، و موارد دیگر را مشاهده کنید.
-
برنامه هایی را که استفاده نمی کنید ببندید
اگرچه Android برنامه های حافظه را هنگام استفاده مدیریت می کند، مواردی از این دست وجود دارد که ممکن است بخواهید برای به روزرسانی های برنامه جستجو کنید یا برنامه را مجبور به متوقف کردن کنید. اگر برنامه خاصی را مشاهده کنید که مسئول خرابی و راه اندازی مجدد Android شما است، این مرحله می تواند کمک کند.
برای دریافت به روزرسانی برای برنامه های Android، به برنامه Play Store بروید، روی منوی سه خطی ضربه بزنید و برنامه ها و بازی های من را انتخاب کنید. اگر چند برنامه نیاز دارید، روی به روزرسانی برای یک برنامه کلیک کنید یا گزینه «به روزرسانی همه» را انتخاب کنید.
اگر متوجه شدید که دستگاه شما هنوز خراب و راه اندازی مجدد می شود، فکر می کنید اگر مقصر هستید، یک برنامه را مجبور به توقف می کند.
تنظیمات را باز کنید، روی برنامه ها کلیک کنید، روی برنامه مشکل ساز ضربه بزنید و Force stop را انتخاب کنید.
-
در صورت استفاده، باتری های کاور و خارجی را جدا کنید
آیا از لوازم جانبی شخص ثالث مانند کیف یا بسته باتری خارجی استفاده می کنید؟ در این صورت، این افزودنی ها می توانند دلیل مشکلات شما باشند زیرا اغلب می توانند حسگرها یا دکمه های تلفن هوشمند شما را پوشش دهند.
برای حذف لوازم جانبی شخص ثالث به عنوان مقصر، هنگام عیب یابی، آنها را بردارید. اگر معلوم شد که این موارد باعث ایجاد مشکل شده است، جایگزینی یا حذف کامل آنها را در نظر بگیرید.
5. دستگاه Care را بررسی کنید و ببینید آیا راه اندازی مجدد خودکار فعال است یا خیر
برخی از دستگاه های اندرویدی، مانند دستگاه های سامسونگ، گزینه Device Care را دارند که در صورت لزوم می تواند به تقویت عملکرد تلفن هوشمند شما کمک کند. برای بررسی اینکه آیا راه اندازی مجدد خودکار به عنوان دلیل خرابی و راه اندازی مجدد دستگاه شما فعال است یا خیر، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.
تنظیمات را باز کنید و روی بخش مراقبت از دستگاه ضربه بزنید. روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و راه اندازی مجدد خودکار را انتخاب کنید. اگر گزینه فعال است، آن را غیرفعال کنید و ببینید آیا با این کار مشکل شما برطرف می شود.
-
برنامه های بد را بررسی کنید و آنها را حذف نصب کنید
اگرچه بارگیری و نصب برنامه ها اغلب بی خطر است، اما مواردی وجود دارد که برنامه ای مشکلی ایجاد می کند. برای تشخیص اینکه آیا برنامه ای مسئول خاموش شدن و راه اندازی مجدد دستگاه شما است، با راه اندازی مجدد اسبابک در حالت Safe Safe، برنامه های بارگیری شده را خاموش کنید.
در اینجا نحوه استفاده از حالت ایمن با دستگاه های سامسونگ آمده است: (توجه: مراحل ممکن است با تولیدکنندگان مختلف متفاوت باشد.)
ابتدا تلفن را کاملاً خاموش کنید. سپس تلفن را روشن کنید و هنگامی که آرم سامسونگ ظاهر شد، کلید کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید. اگر به درستی انجام شود، “حالت ایمن” در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش داده می شود. اگر «حالت ایمن» ظاهر نشد، مراحل بالا را تکرار کنید
وقتی به حالت ایمن رسیدید، می توانید برنامه ای را که باعث مشکلات تلفن شما می شود حذف کنید.
برای خروج از حالت ایمن، به سادگی تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید و به طور معمول راه اندازی مجدد می شود.
-
آخرین چاره: تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید
اگر در حالت Safe Mode مشکل ادامه داشت، عیب یابی پیشرفته را در نظر بگیرید. این شامل بازنشانی تلفن شما به تنظیمات کارخانه آن است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت در سایر گزینه ها، این آخرین چاره است. از آنجا که با این فرایند همه برنامه ها و داده ها از Android شما پاک می شود، ضروری است که از دستگاه خود پشتیبان تهیه کنید.
از تنظیمات، تنظیم مجدد داده های کارخانه را جستجو کرده و انتخاب کنید. در مرحله بعد، دوباره روی تنظیم مجدد داده های کارخانه ضربه بزنید و اطلاعات را مرور کنید. وقتی آماده شدید، روی «بازنشانی» ضربه بزنید و روی آن ضربه بزنید. اگر قفل امنیتی روی تلفن داشته باشید، از شما خواسته می شود تا مدارک تحصیلی خود را وارد کنید. برای حذف همه اطلاعات و برنامه های بارگیری شده، روی حذف همه ضربه بزنید.