نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات بلندگوی گوشی. هیچ چیز آزاردهنده تر از زمانی نیست که هندزفری صحبت می کنید و بلندگوی تلفن شما بی صدا می شود. اگر بلندگو در دستگاه موتورولای شما کار نمی کند، ده ها تکنیک عیب یابی وجود دارد که می توانید برای بازیابی صدا امتحان کنید. ما مهمترین مشکلاتی را که باعث عدم صدا در گوشی موتورولا می شود را برطرف می کنیم. به خواندن ادامه دهید و ما شما را از طریق هر امکان راهنمایی می کنیم تا زمانی که صدا را به گوشی موتورولا خود بازگردانید.

مشکلات بلندگوی گوشی

علت مشکلات بلندگوی گوشی

گوشی موتورولا‌هایی که صدا ندارند می‌توانند توسط منابع زیادی ایجاد شوند. متأسفانه تلفن شما به شما نمی گوید که چرا صدایی از آن نمی آید. در عوض، باید دلایل احتمالی نداشتن صدا در گوشی موتورولا خود را بررسی کنید.

با در نظر گرفتن شرایط شما، اینها برخی از دلایل احتمالی مشکلات صدای گوشی موتورولا شما هستند:

  • تنظیمات صدا: گاهی اوقات به دلیل برآمدگی داخل کیف یا بی قراری، سطح صدای گوشی موتورولا شما به طور تصادفی کم می شود. سایر تنظیمات نرم‌افزار مانند «حالت مزاحم نشوید»، «حالت بی‌صدا» یا حتی بهبود صدا نیز می‌توانند باعث این مشکل شوند.
  • مشکلات اتصال: این به اتصال هدفون شما به گوشی موتورولا شما اشاره دارد. جک هدفون آسیب دیده یا شل ممکن است مقصر هدفون های سیمی باشد. هدفون های بی سیم نیز ممکن است با بلوتوث دچار مشکل شوند.
  • اشکالات: اینها خطاهایی در سیستم عامل گوشی موتورولا هستند که باعث نتایج ناخواسته می شوند، مانند کار نکردن صدا در تماس ها. اشکالات ممکن است به دلیل کدنویسی معیوب، عدم به روز رسانی منظم تلفن شما و سایر مشکلات مربوط به کد رخ دهد.
  • تنظیمات برنامه شخص ثالث: گاهی اوقات، علت به گوشی موتورولا مربوط نمی شود، بلکه در پلت فرم استریم یا سایر برنامه هایی است که استفاده می کنید. برخی از برنامه‌ها تنظیمات صدای مخصوص به خود را دارند که گاهی اوقات ممکن است با عملکرد گوشی موتورولا تداخل داشته باشد، از جمله باعث ایجاد صدا در سایر برنامه‌های گوشی موتورولا نمی‌شود.
  • مشکلات سخت افزاری: از بین رفتن لحیم کاری سیم، قرار گرفتن در معرض رطوبت و شل شدن جک های هدفون، همگی می توانند به مشکلات صدای گوشی موتورولا کمک کنند.
این مطلب را از دست ندهید   راهکار رفع خاموش شدن خود به خودی گوشی موتورولا

اکنون که ایده ای در مورد چیزی که باعث عدم صدا در گوشی موتورولا شما می شود به دست آورده اید، آماده رفع آن هستید. ما بهترین حکمت ها را در مورد این موضوع در بخش های زیر جمع آوری کرده ایم.

مشکل بدون صدا در گوشی موتورولا

از راهنماهای زیر برای بازیابی قابلیت های صدای گوشی موتورولا خود استفاده کنید. اگرچه پیچیدگی آنها متفاوت است، اما می توانید آنها را به صورت نشسته مصرف کنید.

بررسی تنظیمات صدا

متداول ترین توابع مورد استفاده آنهایی هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند. در مورد گوشی موتورولا، معمولا تنظیمات صدا، یعنی سطح صدا و حالت مزاحم نشوید.

بررسی سطح صدا

ابتدا سطح صدا را بررسی کنید. تعجب نکنید اگر صدای شما ناخودآگاه کاهش یافت. حرکات تصادفی در جیب یا کیف شما می تواند دکمه های کنترل صدا را فشار دهد و به طور بالقوه گوشی شما را بالا، پایین یا حتی بی صدا کند.

برای رفع حجم صدا:

  • روی دکمه صدا در کنار گوشی ضربه بزنید.
  • به نوار صدا روی صفحه نمایش خود نگاه کنید. معمولاً به صورت ولوم سنج و نوار افقی در بالای صفحه نمایش شما ظاهر می شود. دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا در صورت پایین بودن صدا، صدای خود را بازیابی کنید.

غیرفعال کردن حالت مزاحم نشوید

اگر صدا خوب است، بررسی کنید که آیا گوشی موتورولا شما در حالت Do Not Disturb قرار گرفته است یا خیر.

برای غیرفعال کردن Do Not Disturb در اندروید 15:

  • تنظیمات گوشی موتورولا را باز کنید.
  • فوکوس را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • مزاحم نشوید را انتخاب کنید.
  • مزاحم نشوید را خاموش کنید.
این مطلب را از دست ندهید   سینی سیم کارت Moto G6

برای غیرفعال کردن Do Not Disturb در مدل‌های قدیمی:

  • تنظیمات گوشی موتورولا را باز کنید.
  • Do Not Disturb را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • مزاحم نشوید را خاموش کنید.

تغییر کلید Ring یا Silent

می توانید با استفاده از کلید Ring/Silent گوشی موتورولا وارد حالت بی صدا شوید. این به اصطلاح «حالت بی‌صدا» فقط زنگ‌ها و اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند، نه اینکه عمداً صداهایی را از موسیقی یا ویدیوها ایجاد کند.

اگر می‌توانید موسیقی بشنوید اما تماس‌های تلفنی را نمی‌شنوید، گوشی موتورولا شما می‌تواند در حالت بی‌صدا باشد. کنار گوشی موتورولا خود را بررسی کنید (تصویر زیر را ببینید) تا مطمئن شوید که کلید Ring/Silent نوار قرمز را نشان نمی دهد. در این صورت، کلید Ring/Silent را بزنید تا همه عملکردهای صدا بازیابی شوند. سطح صدا را بر این اساس تنظیم کنید.

بررسی تنظیمات صدای برنامه شخص اول

برنامه های شخص اول یا برنامه های توسعه یافته توسط اپل که از قبل روی گوشی موتورولا شما نصب شده اند نیز دارای تنظیمات صدا هستند.

اکثر برنامه‌ها، مانند برنامه فیلم QuickTime، می‌توانند میزان صدا را با استفاده از دکمه‌های کنترل صدا تنظیم کنند. در حالی که این امر برای اکثر کاربران طبیعی است، اما همه برنامه ها آنقدر شهودی نیستند.

یکی از نمونه‌های برجسته این مورد، اپلیکیشن Photos است. با شروع اندروید 13، با ضربه زدن روی یک ویدیو در برنامه Photos، ویدیو پخش می‌شود، اما تا زمانی که روی نماد بلندگو در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید، صدایی از گوشی موتورولا شما نمی‌آید.

چیزی که باعث نارضایتی کاربران Photos می شود این است که به طور پیش فرض هر بار که از برنامه استفاده می کنید باید روی این دکمه ضربه بزنید. خوشبختانه، می‌توانید با غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوها، این رفتار را خاموش کنید. باید ویدیوها را به صورت دستی شروع کنید، اما هر بار آنها را باصدا نکنید.

  • منوی تنظیمات گوشی موتورولا خود را باز کنید.
  • منوی تنظیمات گوشی موتورولا خود را باز کنید.
  • پخش خودکار ویدیوها و عکس‌های زنده را خاموش کنید.
این مطلب را از دست ندهید   5 علامت هشدار دهنده زمان ارتقای گوشی موتورولا

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکل عدم اتصال به WIFI گوشی موتورولا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =