نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت پر شدن رم گوشی موتورولا. RAM جزء جدایی ناپذیر سخت افزار گوشی موتورولا اندرویدی شماست. بنابراین طبیعی است که هر بار که وضعیت آن را بررسی می کنید، وقتی تقریباً پر است احساس نگرانی کنید.  مدیریت RAM در طول سال ها به طور قابل توجهی تکامل یافته است. با بهینه سازی مداوم اندروید توسط گوگل، تلفن شما اکنون به خوبی مجهز شده است تا مدیریت رم را تا حد زیادی به صورت خودکار انجام دهد. بنابراین، اجازه دهید به برخی از سوالات رایجی که ممکن است در مورد رم گوشی موتورولا اندرویدی خود و بهترین راه‌های مدیریت آن داشته باشید، پاسخ دهیم.

علت پر شدن رم گوشی موتورولا
علت پر شدن رم گوشی موتورولا

علت پر شدن رم گوشی موتورولا و بررسی میزان مصرف رم

برای علت پر شدن رم گوشی موتورولا قبل از بحث در مورد مسائل پیشرفته در مورد مدیریت RAM، بیایید نحوه بررسی میزان مصرف حافظه توسط هر برنامه را بررسی کنیم. می توانید این کار را از منوی تنظیمات خود انجام دهید یا می توانید به سراغ یک برنامه شخص ثالث بروید.

در اینجا نحوه بررسی میزان مصرف رم از منوی تنظیمات آورده شده است. ممکن است لازم باشد ابتدا گزینه های برنامه نویس را فعال کنید.

  • به تنظیمات بروید.
  • در نوار جستجو، «Memory» را تایپ کنید.
  • ممکن است دو نتیجه جستجو وجود داشته باشد: حافظه و ذخیره سازی. بر روی هر یک از آنها ضربه بزنید، و شما را به منوی RAM می برد.

در این منو می توانید میزان مصرف کلی حافظه را مشاهده کنید و همچنین می توانید بررسی کنید که هر برنامه چقدر حافظه مصرف می کند. شما همچنین می توانید مدت زمان آماری مانند سه ساعت گذشته، شش ساعت، 12 ساعت یا روز را تنظیم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض جک آنتن / هدفون

همچنین، می‌توانید مصرف رم را با یک برنامه شخص ثالث مانند Memory Info یا Simple System Monitor نیز بررسی کنید. با این حال، اطلاعاتی که از داخل منوی تنظیمات دریافت می کنید باید کافی باشد.

مدیریت رم توسط اندروید

در علت پر شدن رم گوشی موتورولا مدیریت رم اندروید در طول سال ها بسیار بهبود یافته است. اکنون سیستم به طور هوشمندانه تصمیم می گیرد که کدام برنامه را ببندد و کدام یک را اجرا کند.

الگوریتمی که سیستم عامل اندروید از آن استفاده می‌کند، مشخص می‌کند که شما از کدام برنامه‌ها مکرر استفاده می‌کنید و آن برنامه‌ها را برای عملکرد سریع‌تر در حافظه نگه می‌دارد — دفعه بعد که به آن‌ها نیاز دارید، خیلی سریع‌تر بارگیری می‌شوند. سپس هر زمان که رم بیشتری برای کار دیگری نیاز باشد، سیستم بقیه را از حافظه حذف می کند.

علت پر شدن رم گوشی موتورولا واهمیت پر بودن رم

در علت پر شدن رم گوشی موتورولا بنابراین، این ما را به این سوال می‌رساند: آیا مهم است که RAM شما پر باشد. پاسخ کوتاه یک نه است. RAM برای استفاده توسط سیستم وجود دارد. قرار نیست همیشه خالی بماند.

همانطور که در بالا ذکر شد، گوشی موتورولا اندرویدی شما دارای مدیریت خودکار RAM است. برنامه‌های شما را در حافظه نگه می‌دارد تا آن برنامه‌ها سریع‌تر باز شوند و کل تجربه Android شما را بهتر می‌کند. اگر برنامه ای را باز کنید و برای اجرای آن کمبود RAM وجود داشته باشد، سیستم شما به طور خودکار مقداری رم را برای آن پاک می کند بدون اینکه نیازی به انجام کاری داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعویض بلندگوها در تلفن موتورولا

تنها زمانی که RAM کامل ممکن است مشکل ساز باشد، این است که شما به اندازه کافی از آن ندارید، که می تواند در دستگاه های قدیمی یا ارزان قیمت مشکل ساز باشد، یا اگر در حال انجام بازی های بسیار بالا هستید. در این موارد، سیستم تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا آنچه را که در دسترس است به اشتراک بگذارد، اما اگر گوشی موتورولا شما رم کافی برای کاری که انجام می‌دهید نداشته باشد، شاهد ضربه‌ای به عملکرد خواهید بود.

حذف همه برنامه های از حافظه

بستن برنامه‌ها از نظر فنی آن برنامه‌ها را از حافظه حذف می‌کند، اما سوال اینجاست که آیا حتی نیاز به آزاد کردن RAM دارید یا خیر. همانطور که در مقاله گذشته خود بحث کردیم، بستن دائمی برنامه ها ایده خوبی نیست.

حذف برنامه ها از رم برای سیستم معکوس است. شما به سختی از آن سود می برید. عمر باتری شما را افزایش نمی دهد و برنامه های پیش زمینه با بستن برنامه های پس زمینه سریعتر اجرا نمی شوند.

مقدار رم مورد نیاز

در علت پر شدن رم گوشی موتورولا پاسخ به این سوال بیشتر به این بستگی دارد که از گوشی موتورولا خود برای چه کاری استفاده می کنید. اگر بازی‌های سنگین‌تر و پرمصرف‌تری انجام می‌دهید، به رم بیشتری نیاز دارید. تا لحظه نگارش این مقاله، گوشی موتورولا های پرچمدار شرکت هایی مانند سامسونگ و وان پلاس تا 12 گیگابایت رم ارائه می کنند. با این حال، اگر تلفن شما دارای یک CPU قوی باشد، هر چیزی در حدود 8 گیگابایت باید کافی باشد، و 4 گیگابایت پایه مطلق است.

این مطلب را از دست ندهید   مادر برد Moto G7

همانطور که گفتیم، تلفن اندرویدی شما اکنون به اندازه کافی هوشمند است تا بتواند رم را برای شما مدیریت کند. به ندرت نیازی به انجام آن به صورت دستی وجود دارد. در صورتی که با چنین موقعیتی مواجه شدید، به سادگی بستن چند برنامه غیر ضروری این کار را انجام می دهد.

بیشتر بدانید: 3 راه برای افزایش سرعت گوشی موتورولا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =