نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یک تلفن همراه تقریباً به اندازه عمر باتری آن مفید است: به هر حال بدون باتری شارژ شده واقعاً یک تلفن همراه نخواهد بود. اما در حالی که بسیاری از ما از گوشی موتورولا‌های خود با قاب‌های محکم محافظت می‌کنیم، به نظر نمی‌رسد که تلاش زیادی برای محافظت از عمر باتری گوشی موتورولا خود انجام دهیم. امروزه اکثریت قریب به اتفاق تلفن های همراه (و تبلت ها و لپ تاپ ها) از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. لیتیوم یون مزایای زیادی دارد (چگالی انرژی بالاتر آن به معنای باتری‌های کوچک‌تر است که به نوبه خود به معنای گوشی موتورولا‌های سبک‌تر و شیک‌تر است) اما این باتری‌ها همچنان با استفاده از بین می‌روند. در این مقاله به بررسی ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا خواهیم پرداخت.

ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا
ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا

ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا و میزان باتری 0% یا 100%

در ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا ممکن است برخی از شما فکر کنید که بهترین راه برای سالم نگه داشتن باتری این است که آن را شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید، یعنی سعی کنید آن را تا 100٪ شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید. شاید شنیده باشید که کالیبره کردن باتری باعث عملکرد بهتر آن می شود.

این یک چیز باقی مانده از انواع باتری های قدیمی است: باتری های لیتیوم یونی به این شکل کار نمی کنند. حافظه باتری برای کالیبره کردن وجود ندارد. برعکس، شما بیشتر به باتری لیتیوم یونی خود فشار می آورید و با این کار طول عمر آن را کاهش می دهید: تخلیه کامل باتری در 100٪ در مقایسه با 60٪ می تواند طول عمر باتری شما را به نصف کاهش دهد.

از آنجایی که باتری‌های لیتیوم یونی در هنگام شارژ کامل یا تخلیه کامل تحت بیشترین استرس قرار می‌گیرند، بهترین روش شارژ جزئی است. در حالت ایده آل باید باتری خود را تا حدود 80 درصد شارژ کنید و از افت آن کمتر از 30 درصد جلوگیری کنید. اگر این عملی نیست، سعی کنید حداکثر 90٪ را هدف قرار دهید و قبل از اینکه به 20٪ برسد، شروع به شارژ کردن گوشی موتورولا خود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن سخت افزار گوشی موتورولا

خودداری از شارژ باتری بیش از 100%

در ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا در حالی که گذاشتن گوشی موتورولا برای شارژ در طول شب یک عادت رایج است، اما در واقع می تواند طول عمر باتری آن را کاهش دهد. هنگامی که باتری شما در 100٪ شارژ نگه داشته می شود، نه تنها استرس بیشتری از ولتاژ بالاتر را تجربه می کند، بلکه گرما نیز به مرور زمان افزایش می یابد.

در حالی که باتری تلفن همراه به حدی گرم نمی شود که برای کاربر خطرناک باشد، قرار دادن باتری در معرض حرارت بالا یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش طول عمر آن است.

اگر نمی‌توانید از رها کردن گوشی موتورولا خود برای شارژ در طول شب اجتناب کنید، مطمئن شوید که در مکان خنک یا دارای تهویه مناسب است تا گرما راحت‌تر از بین برود. به عنوان مثال، زیر بالش شما نیست.

شارژ دستگاه به آرامی

هیچ کس استدلال نمی کند که فناوری های شارژ سریع یک صرفه جویی عالی در زمان هستند. اگر قصد دارید طول عمر باتری خود را به حداکثر برسانید، احتمالاً باید آنها را برای مواقع اضطراری ذخیره کنید زیرا ممکن است باعث استرس و آسیب به باتری شما شوند، به خصوص اگر تلفن قدیمی دارید.

از طرف دیگر، شارژ باتری با سرعت کمتری برای آن مفید است. به این ترتیب، شارژ کردن تلفن از طریق رایانه یا لپ‌تاپ می‌تواند واقعاً چیز خوبی باشد.

خاموش کردن وای فای و بلوتوث

در ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا همچنین مهم است مواردی را در نظر داشته باشید که به باتری شما کمک می کند با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد. بعد از اینکه باتری گوشی موتورولا شما چرخه های شارژ کمتری را پشت سر می گذارد، کندتر تحلیل می رود و طول عمر آن بیشتر می شود.

یکی از متداول‌ترین کاهش عمر باتری این است که وای‌فای یا بلوتوث تلفنتان را در حالی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید روشن بگذارید، زیرا اسکن باتری شما را برای شبکه‌ها یا دستگاه‌هایی که می‌توانید به آن متصل کنید، خالی می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Moto G6 Play

اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم، اگر فقط از یک مکان با وای فای به مکان دیگر می روید، مانند رفتن از خانه به محل کار، احتمالاً اگر WiFi تلفن خود را غیرفعال نکنید، مشکل بزرگی نیست. اما اگر یک روز کامل را بیرون می گذرانید و اصلاً برنامه ای برای استفاده از وای فای خود ندارید، احتمالاً باید آن را خاموش کنید تا مقداری از عمر باتری را ذخیره کنید.

در یک یادداشت مرتبط، اگر گوشی موتورولا‌های هوشمند اندرویدی دارید، می‌توانید وای‌فای خودکار را خاموش کنید، ویژگی که تلفن شما همچنان شبکه‌ها را اسکن می‌کند، حتی اگر وای‌فای را خاموش کرده باشید.

مدیریت خدمات موقعیت مکانی

بسیاری از برنامه‌ها این روزها موقعیت مکانی تلفن شما را برای پشتیبانی از خدمات خود ردیابی می‌کنند و دائماً با ترکیبی از GPS، WiFi، بلوتوث و مکان‌های برج تلفن همراه برای حداکثر دقت اسکن می‌کنند. برای اطمینان از اینکه عمر باتری را هدر نمی دهید، بهتر است فقط زمانی که از برنامه استفاده می کنید به این برنامه ها اجازه دسترسی به خدمات موقعیت مکانی شما را بدهید.

اگر آیفون دارید، می توانید به تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی بروید و تنظیمات برگزیده خود را در آنجا تنظیم کنید. در تلفن های اندرویدی، می توانید به Settings > Security & Location > Location > Advanced بروید تا اسکن WiFi و اسکن بلوتوث را به طور کامل غیرفعال کنید یا Settings > Apps & Notifications > Advanced > App Permissions را برای مسدود کردن برنامه ها از استفاده از سرویس های موقعیت مکانی در پس زمینه مسدود کنید.

قطع ویجت ها

در ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا در حالی که داشتن ویژگی‌هایی مانند Google Assistant و Siri می‌تواند واقعا مفید باشد، اما به تخلیه باتری گوشی موتورولا شما می‌افزاید، به خصوص اگر دائماً به دستورات صوتی شما گوش می‌دهند.

این مطلب را از دست ندهید   روش های افزایش طول عمر باتری گوشی

اگر به این ویژگی‌ها نیاز ندارید یا به سختی استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را غیرفعال کنید یا حداقل عملکرد فرمان صوتی «Hey Siri» یا «OK Google» آن‌ها را غیرفعال کنید.

ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا و مدیریت برنامه ها

در ماندگاری بیشتر باتری گوشی موتورولا در حال حاضر ممکن است به این فکر کرده باشید که باید شروع به بستن هر چیزی که روی تلفن شما در حال اجرا است تا حد امکان صرفه جویی در مصرف باتری کنید. صبر کنید نه، نه به این سرعت!

بستن برنامه‌ها، یعنی برنامه‌های ترک اجباری که در پس‌زمینه گوشی موتورولا شما اجرا می‌شوند، در واقع عمر باتری شما را بهبود نمی‌بخشد. در واقع، می تواند اوضاع را بدتر کند.

هر دو سیستم iOS و Android دارای الگوریتم هایی هستند که به طور خودکار میزان مصرف انرژی یا حافظه برنامه های پس زمینه را مدیریت می کنند. با بستن اجباری برنامه ها، این سیستم هوشمند را در معرض خطر قرار می دهید. علاوه بر این، باز کردن برنامه‌ای که بسته است، انرژی بیشتری نسبت به بازگشت به برنامه‌ای که قبلاً در پس‌زمینه اجرا می‌شود، مصرف می‌کند.

در عوض باید به این فکر کنید که اپلیکیشن‌های شما در پس‌زمینه چقدر تازه‌سازی می‌کنند. آیا به فیس‌بوک یا اینستاگرام نیاز دارید تا حتی زمانی که به آن نگاه نمی‌کنید، خود را به روز کند؟ در iOS، به Settings > General > Background App Refresh بروید تا بررسی کنید که واقعاً به چه برنامه‌هایی نیاز دارید دائماً به‌روزرسانی شوند.

در اندروید، در واقع می‌توانید میزان مصرف باتری هر برنامه را در هنگام اجرا در پس‌زمینه محدود کنید. یک جایگزین بهتر برای خاموش کردن آن‌ها، می‌توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها و در زیر صفحه برنامه‌ها، به Advanced > Battery > Background محدودیت بروید.

بیشتر بدانید: 5 دلیل داغ شدن گوشی موتورولا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =